Miért jó, ha teázunk?

0

Az antioxidáns védelem egy másik igen fontos eleme a teafogyasztás, hiszen a teák beltartalmi jellemzői és élettani hatásai nem csak a koffein tartalomra és annak szerteágazó hatásaira vonatkoznak. Kétségtelen, hogy a teák, fajtától függően kb. 40 mg koffeint tartalmazhatnak csészénként. Kiemelhető, hogy a teafű szárazanyag tartalmának közel felét flavonoid és polifenolos vegyületek alkotják. Már pusztán ezen tulajdonság alapján is érthető, miért szükséges megemlíteni a teákat, mint lehetséges és potenciális antioxidáns tulajdonságú élelmiszereket. Így még egy forrásból juthat szervezetünk az oxidatív stressz legyőzéséhez fontos anyagokhoz. Arról nem is beszélve, hogy ez a szokás, némi elcsendesedésre, befelé figyelésre is alkalmat teremt, így rohanó világunkba nem csak testre, de a lélekre is jótékony hatást gyakorolhat.

A számos teafajta közül, annak feldolgozási sajátosságainak köszönhetően, a zöld tea bír a legnagyobb antioxidáns tartalommal. A vörösborban is megtalálható fontos antioxidáns vegyületek közül több is előfordul a zöld teában is, úgy, mint a katechin, az epikatechin, és a galluszsav. Külön érdekességként emelhető ki, hogy a zöld teában lévő egyéb hatóanyagok képesek meggátolni a Streptoccocus mutans szaporodását, ezáltal fogszuvasodás elleni hatást alakítanak ki a szájüregben. A zöld tea érvédő, segíti a fogyókúrát, a tradicionális kínai gyógyászat évezredek óta használatos szere.

Megosztás

Írjon választ!