Őszi hangulatingadozás – Mit tehetünk ellene?

0

Ősszel, a verőfényes napsütés elmúltával, ahogy beköszönt a hűvösebb időjárás egyre többen tapasztalnak hangulati nyomottságot. Ebben az időszakban különösen fontos, hogy kihasználjuk a kellemes őszi idő nyújtotta lehetőségeket feltöltődésre, kikapcsolódásra.

Egy-egy hétvégi kirándulás, különféle szabadtéri programok segíthetnek a pozitív emlékek elraktározásában a borongósabb téli időszakra. Ősszel, a különféle termések begyűjtéséhez hasonlóan számot vetünk arról is, mit sikerült „megérlelnünk”önmagunkban az elmúlt esztendőben. Ma, amikor a napunk nagy részét munkával, számítógép előtt töltjük, kiváltságnak számít minden pszichénkre szánható minőségi idő. Ez azonban feszültséghez, kiegyensúlyozatlansághoz vezet és időről időre feltörő hiányként, szükségletként jelenik meg.

Nem az a fontos, hogy a naptárunkban a tennivalók listája a lap aljáig érjen! Mi haszna, ha nem jutunk a végére? Sőt! Tervezzünk pihenőidőt a hétköznapokba! Ekkor át tudjuk gondolni a nap addigi történéseit, vagy akár újra is tudunk tervezni, így kézben tarthatjuk a távlatok szempontjából fontos teendőinket, céljainkat.

Ha levertséget, nyomott hangulatot észlelünk magunkon, akkor a következő néhány tanács betartásával sokat tehetünk a közérzetünk javításáért:

  • Töltsünk minél több időt a szabadban! Reggel, friss levegőn végzett 1 órás séta kimutathatóan pozitív hatással van a hangulatunkra.
  • A mozgás már önmagában nagyon jó hatással van a testünkre, lelkünkre, egészségünkre. Sportoljunk rendszeresen, s ha lehetőségünk van, tegyük ezt a szabad levegőn!
  • Ha anyagi helyzetünk megengedi, akkor ebben az időszakban utazzunk egy naposabb déli országba.
  • Írjunk naplót vagy listát a velünk történt kellemes, pozitív eseményekről! Jegyezzük fel a legapróbbnak tűnő pozitív dolgokat is!
  • Ismerjük fel a negatív gondolatokat, tereljük el a figyelmünket a rossz időjárásról!
  • Figyeljünk az étkezésre, együnk összetett szénhidrátban gazdag ételeket, hiszen ezzel biztosítva az egyenletes vércukorszintet, közvetve és közvetetten is sokat tehetünk a pozitív hangulat fenntartásáért!
  • Kerüljük az alkohol fogyasztását! Habár közvetlenül a fogyasztása után kellemesen érezzük magunkat, másnap levertség, rossz közérzet uralkodhat el rajtunk.

 

Forrás: egeszseg.hu

Megosztás

Írjon választ!