Divat „lúgosítani”?

2

A szervezet minden téren harmóniára törekszik, a kémhatás tekintetében ezt a harmóniát a sav-bázis egyensúly biztosítja. Ez egy állandóan változó folyamat, melyben szervezetünk a legstabilabb pH megtalálására törekszik.

A lúgosítás népszerűsítői a rossz közérzetet, depressziót, levertséget, fáradtságot mind a túlsavasodás számlájára írják. A savas hatás okozóiként a környezeti kárósító tényezőket, a dohányzást, a koffeint, az alkoholfogyasztást, a rendszertelen életmódot, a belső harmónia megbomlását teszik felelőssé.

A lúgosító életmód kifejlesztője, az elkötelezett vegetáriánus Dr. Young szerit az emberi test felépítése ezt a táplálkozást kívánja. Young úgy véli, hogy egyetlen betegség létezik, az elsavasodás, erre pedig a gyógymód a lúgosítás.

A megfelelő táplálkozás nem is olyan könnyű, hiszen sokkal több a savasság irányába ható élelmiszer. A lúgosítás hívei szerint a táplálékainknak 20 százaléka állhat savasító élelmiszerekből, a többi 80 százalék lúgosító, bázisképző élelmiszer legyen.

A savak az anyagcsere végtermékeként keletkeznek a sejtekben, elsősorban az állati fehérjék lebontása után. A krónikus túlsavasodás valóban gyengíti az immunrendszert, fokozza az adrenalin termelődését, gyengíti a kötőszövetet. Ám lúgosító szerek (például Himalája só, lucerna italpor, búzafűpor, vagy a kókuszvíz) és különféle étrendkiegészítők szedésével nem oldjuk meg a problémát, a túlzásba vitt lúgosítással csak ártunk, a különböző szerveink és szöveteink pH-értékében eltérést generálunk. Rosszul lehetünk, elájulhatunk, akár bele is halhatunk.

A testfolyadékok pH-értéke

  • Gyomorsav: 1,2 – 3
  • Vizelet: 5 – 8
  • Nyál: 6,8
  • Vér: 7,35 – 7,45
  • Agyvíz: 7,4
  • Epe: 7,4 – 7,7
  • Ízületi folyadék: 7,4 – 7,8

A pH-skála értékei 1-től 14-ig terjednek, ahol a 7 a semleges érték, az 1 nagyon savas, míg a 14 nagyon lúgos értéket jelöl. A szervezet sav-bázis egyensúlya mindaddig fennáll, amíg valamilyen komoly betegség nem lép fel, mint például súlyos cukorbetegség, különböző vese- és légzőszervi megbetegedések. Ebben a jól működő, szerencsére nehezen befolyásolható rendszerben az elsavasodásától nem kell tartani. Tehát az elsavasodás elméletet még nem tisztázott, a lúgdiétának mégis rengeteg követője akad.

A szélsőségek helyett inkább tájékozódjunk, törekedjünk áttérni egy egészségesebb életmódra, több mozgásra, zöldség- és gyümölcsfogyasztásra, a megfontolt vöröshúsevésére.

Megosztás

2 hozzászólás

Írjon választ!