Az Egyesült Királyságban betiltják az édességek árusítását a kasszazónákban

0

Az Egyesült Királyságban eltűnnek az édességek a kasszazónából – írja a Medicalonline a Great lakes Ledger cikke nyomán.

A gyerekek a szupermarketekben, a pénztár közelében többnyire rendkívül lelkesek lesznek. Az üzleteknek ezen részén általában számos, színes csomagolású édesség várja, hogy végre elcsábíthassa őket. A gyerekek ilyenkor vagy elcsenik, vagy pedig a méltán híres „hiszti” segítségével kieszközlik maguknak a termékeket.

Az Egyesült Királyság egy ideje már csak, mint a „bűn folyosói” hivatkozik az üzletek ezen régióira.

A szülők fellélegezhetnek, hiszen az állam kormányának tervei szerint a jövőben az élelmiszerboltok e szektorait tilos lesz teletömni édességekkel. A szándék kiválóan illeszkedik Jeremy Hunt, avagy az egészségügyi miniszter által kidolgozott stratégiába. A kisgyermekkori elhízás elleni küzdelemben több frontot készül nyitni a tárcavezető. Az intézkedések egyike például a Tv-csatornáknak 2020-tól meg fogja tiltani az édességreklámok este 9 óra előtti sugárzását. A jövőbeni tilalmakat a cukros termékek „egyet fizet, kettőt kap” promócióira is kiterjesztik. A „silány termékek” hírességekkel történő népszerűsítése ugyanerre a sorsra juthat.

A cél értelemszerűen az, hogy a gyerekeket egészségesebb táplálkozásra ösztönözzék.  Québecben már úgy a nyomtatott, mint az elektronikus „piactéren” 1980 óta tilos az ún. silány ételek (junk food) gyermekeket célzó reklámozása. Egy 2011-es tanulmány szerint a helyi családok a szabályozás hatására 13 százalékkal vásároltak kevesebb ilyen terméket.

Forrás: medicalonline.hu

Megosztás

Írjon választ!