Emelkedő biztosítási díjak, hosszú várakozási idők: sok állampolgár úgy véli, hogy az egészségügyi rendszer jobban is működhetne Németországban – írja az Apotheken Umschau egészségügyi portál.
Egy felmérés szerint egyre több ember elégedetlen a német egészségügyi rendszerrel. Ez derül ki a Techniker Krankenkasse (TK) megbízásából a Forsa közvélemény-kutató intézet által készített reprezentatív felmérésből.
A felmérés szerint júliusban a megkérdezettek közel fele (47 százalék) nyilatkozott úgy, hogy kevésbé elégedett vagy elégedetlen. 40 százalékuk elégedett, 12 százalékuk pedig teljesen vagy nagyon elégedettnek vallotta magát.
Januárban az adatok még lényegesen kedvezőbbek voltak. Ugyanarra a kérdésre akkor 30 százalék válaszolta, hogy kevésbé vagy egyáltalán nem elégedett.
Egyre több ember érzi úgy, hogy a folyamatosan növekvő járulékokért már nem kap megfelelő ellenszolgáltatást, például amikor hosszú ideig kell várniuk orvosi időpontra”
– mondta el Jens Baas, a TK vezérigazgatója. Az egészségügyi rendszerrel való elégedetlenség 2021 óta szinte az ötszörösére nőtt.
Az egészségbiztosító társaság egy azonnali programot sürget a díjemelések jövő évi megakadályozására a juttatások csökkentése nélkül. Megtakarítási lehetőségek például a gyógyszerköltségeknél adódhatnak. Így a politika időt nyerhetne egy átfogó reformhoz. Az egészségbiztosító társaságok jelenleg akár nyolcmilliárd eurós hiánnyal is számolnak 2026-ra.
Forrás: apotheken-umschau.de