Az egészséges táplálkozásért indított országos szemléletformáló kampányt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK), hogy hitelesen mutassa be az állati eredetű termékek jelentőségét, cáfolja a velük kapcsolatos tévhiteket, és párbeszédet kezdeményezzen a fogyasztók és a hazai élelmiszertermelők között.
A „Tények ízekre szedve” című, júniustól novemberig tartó kampány a hús, a tejtermékek és a tojás egészséges táplálkozásban betöltött szerepét, valamint a felelős állattartás fenntartható gyakorlatait helyezi középpontba, miközben rávilágít a magyar mezőgazdaság társadalmi és gazdasági jelentőségére.
Az ismeretterjesztő tartalmak között szerepelnek videósorozatok, riportok, szakértői interjúk és cikkek, amelyek szakmailag megalapozott információkkal segítik a közönséget eligazodni a táplálkozással, az állattenyésztéssel és a húsfogyasztással összefüggő kérdésekben.
A kampányhoz csatlakozott Szabó Adrienn dietetikus, aki a tudományos alapokat biztosítja, míg a kamara agrárszakértői a gazdálkodási folyamatokat mutatják be közérthető módon. A kampány arca pedig Szécsi Zoltán, háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó.
A közlemény idézte Papp Zsolt Györgyöt, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökét, aki elmondta, az agrárium a mindennapok láthatatlan alappillére – nélküle nem kerülne étel az asztalra. Ha nem lenne mezőgazdaság és állattenyésztés, nem lenne mit enni, hiszen minden falat valahol egy gazda keze nyomát viseli.
A kampányuk célja, hogy tényekre alapozva helyreállítsák a bizalmat elsősorban az állati eredetű termékek iránt, valamint, hogy hosszú távú párbeszédet teremtsenek az agrárium szereplői és a társadalom között.
Az online térben, különböző közösségimédia-felületeken, videós tartalmakkal, influenszerek közreműködésével valósul meg a kampány, amelyről további információ a www.tenyekizekreszedve.hu oldalon olvasható.
Forrás: MTI