Az Év Betegbarát Szolgáltatója: mi a fontos a páciens számára magánegészségügyben?

0

A betegbarát projekt nevű új kezdeményezés azt szeretné bemutatni, hogy mit tartanak fontosnak a betegek a magánegészségügyben. Egy verseny, ahol a magánegészségügyi szolgáltatók megmérettethetik szolgáltatásuk jelenlegi színvonalát.

A szervezők elsődleges célja a Magyarországon működő egészségügyi vállalkozások szakmai és gazdasági érdekképviselete, valamint ismertségének, elfogadottságának növelése.

A páciensek számára fontos tényezők alapján kialakítanak egy értékelési rendszert, amely visszajelzést ad a szolgáltatóknak a teljesítményükről. Ezek alapján pontosan látják majd, mit várnak el tőlük a páciensek és milyen szolgáltatásokat érdemes még fejleszteni. Másrészt az értékelési rendszer alapján a betegbarátnak ítélt szolgáltatóknál a betegek is pontosan tudják, mire számíthatnak. A szolgáltatóválasztás így jóval átláthatóbb és könnyebb lehet a jövőben.

A projekthez készült reprezentatív felmérésből kiderült, hogy azok a szolgáltatók, amelyeket a betegek betegbarátnak tartanak, lényegesen jobb eséllyel szereznek ügyfeleket, mint azok, amelyikről nem ez a véleményük. Ezt a korrelációt a megkérdezettek három kérdésre adott válasza is alátámasztotta. Azok a magánegészségügyi szolgáltatók, amelyek az átlagosnál jobban képesek arra, hogy kihasználják ismertségüket, azaz ismertségükre támaszkodva több ügyfelet szereznek, a páciensek véleménye szerint az átlagosnál betegközpontúbb ellátást kínálnak. Ez az esetek 71,4 százalékában igaz.

Azok magánegészségügyi cégek, amelyeket az átlagosnál több ügyfél venne elsőként számításba, amikor szolgáltatót választ, a páciensek véleménye szerint az átlagosnál szintén barátságosabb ellátást kínálnak. Ez az esetek 66 százalékában igaz. Azok a magánegészségügyi szolgáltatók, amelyeket az átlagosnál több ügyfél venne számításba, amikor szolgáltatót választ – ha nem is elsőként, hanem például másodikként –, a páciensek véleménye szerint szintén az átlagosnál betegbarátabb ellátást kínálnak. Az esetek 62,5 százalékában ez a helyzet.

Az emberek tehát jobban bíznak azokban a cégekben, amelyekről azt gondolják, hogy betegközpontú szolgáltatást nyújtanak. Ennek következtében többen választják ezeket, amikor egészségügyi ellátásra van szükségük. Ezért hívtuk életre a betegbarát kezdeményezést – mondta Vaszary Ádám alapító.

Az eredményhirdetés a nyár elején várható.

További információ a betegbarat.hu weboldalon található.

Forrás: betegbarat.hu

 

Leave A Reply

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com