A halfogyasztás védi az agyat az öregedéstől

3

Régóta tudjuk, hogy a halfogyasztás kedvező élettani hatásokat eredményez, mely többek között a mediterrán diéta egyik fontos eleme.

A legújabb kutatások azt igazolják, hogy a rendszeres, legalább heti 2 alkalommal sült vagy főtt (de nem rántott!) hal fogyasztása védi az agyat az öregedéssel járó természetes agyállomány-csökkenéstől (időskori agyi atrophia), az értelemért és memóriáért felelős agyterületek tömege pedig még növekszik is.

A kedvező hatások az omega-3 zsírsav bevitel következményei. Számos agyi struktúrát vizsgáltak, és a legkifejezettebb kedvező hatás a hippocampus területén mutatkozott. A hal, illetve az omega-3 zsírsav fogyasztás mellett ennek tömege átlag 2,5 %-kal növekszik. (Súlyos Alzheimer-kórban a hippocampus tömege akár 40%-kal kisebb lehet a nem demens agyhoz képest).

Az omega- 3 zsírsavak fogyasztása az érvédelem következtében csökkenti mind a nagyobb agyi erek betegsége miatt kialakult agyinfarctusok, mind az agy kisereinek atheroscleroticus eredetű (érelmeszesedéssel járó) elzáródásának kockázatát.

Az egyéb életmódbeli tényezőkkel karöltve (optimális testsúly megőrzése, rendszeres testmozgás, egészséges táplálkozás), a rendszeres halfogyasztás is képes kedvezően befolyásolni az agy struktúrális integritását.

Megosztás