Miért sportoljunk?

3

Közismert hogy a sport örömforrás, emiatt is szeretnek aktív játékokat játszani a gyerekek. A mozgás örömét valamennyien megtapasztalhatjuk, nem csak az egészséges emberek. Ma már köztudott hogy a szívelégtelenségben szenvedő betegeknek is ajánlott a nem megterhelő, rendszeres sportolás. Érezzük meg a mozgás feszültségoldó hatásait, és tapasztaljuk, hogy a jó közérzet, az egészség elmaradhatatlan kelléke a rendszeres testedzés, a sportolás.

A rendszeres, heti 3×1 óra vagy napi fél óra testedzés elősegíti többek között:

  • a jobb közérzetet,
  • a nagyobb állóképességet,
  • a test és lélek harmóniáját,
  • az erősebb, aktív izomzatot,
  • a szív és keringési rendszer – azaz a „motor” – jó teljesítőképességét,
  • a csontritkulás kisebb mértékét,
  • a tüdő, a légzés hatékonyságát,
  • az izomtömeg és az izomerő növelését,
  • a tökéletesebb testtartást,
  • a jobb megjelenést,
  • a biztonság érzését,
  • a rugalmas alkalmazkodást,
  • az önbizalom, az öntudat növekedését,
  • a határozottságot, a dönteni tudást,
  • a versenyképességet, a küzdeni tudást,
  • munkavégzés teljesítőképességét,
  • esetenként a társadalmi – társas kapcsolatok, támaszok létesítését,
  • csökkenti a pszichés problémák, depresszió kialakulásának kockázatát.

Betegségben szenvedőknél:

  • szerepe van a stressz kezelésében olyan daganatos betegségeknél, mint amilyen a mellrák, a limfómák és a leukémiák egyes típusai,
  • a kemoterápián és a csontvelő-átültetésen átesett betegeknek nem csak az általános egészségi állapotukat javítja, hanem pszichésen is megerősödnek,
  • ha nem ellenjavallt a rendszeres testedzés, a fokozatosság elvét betartva mindenkinek ajánlott a közérzet javítása, és a gyógyulás elősegítése céljából.

Megosztás

3 hozzászólás

Írjon választ!