DASH-diétával a magas vérnyomás ellen

0

DASH-diétával a magas vérnyomás ellen

A DASH egy olyan diéta, mely összetevőinek köszönhetően hatásosan csökkenti a magas vérnyomást. A gyümölcsben, zöldségben, és alacsony zsírtartalmú tejtermékben gazdag, de telített zsírsavakban szegény diéta kevés koleszterint, ellenben sok káliumot, kalciumot, magnéziumot és rostot tartalmaz. Az alábbi táblázatból jól látszik, hogy a DASH-diéta a szokásosnál nagyobb mennyiségben ajánlja a teljes kiőrlésű gabonafélék, baromfihúsok, halak diófélék és olajos magvak fogyasztását, és jóval kevesebb cukrot és zsiradékot ír elő.

Élelmiszer-csoport Naponta hányszor fogyasszuk? Egy adag
 
Teljes kiőrlésű gabonafélék 7-8 1 szelet kenyér, 1 csésze müzli/főtt rizs vagy tészta, zabkása
 
Zöldségek 4-5 1 csésze nyers leveles zöldség; 1 csésze főtt zöldség; 20 dkg zöldség leve
 
Gyümölcsök 4-5 1 db közepes friss gyümölcs; 1 csésze szárított, aszalt, mirelit vagy konzerv gyümölcs
 
Alacsony zsírtartalmú vagy tejmentes tejtermékek 2-3 kb. 2,5 dl tej; 1 csésze joghurt; 5 dkg sajt
 
Húsfélék 2 vagy kevesebb 10 dkg főtt hús (csirke/hal)
 
Magvas hüvelyesek <1 (4-5-ször          hetente) 5 dkg vagy 1/3 csésze olajos mag; 1 csésze főtt hüvelyes

Forrás: Dr. Nagy V. 2004

Vizsgálatok igazolták, hogy a DASH-diéta kiegészítve sószegény étrenddel csökkenti a vérnyomást, késlelteti a gyógyszerek bevezetését. 

Megosztás

Írjon választ!