Miként védjük szívünket a táplálékainkkal?

0

A szívinfarktus egyik kockázati tényezője a magas koleszterinszint. Függetlenül attól, hogy férfiak vagyunk vagy nők, kövérek vagy soványak, öregek vagy fiatalok, a vérzsírszintünk igen is magas lehet. Mivel ez általában semmiféle panaszt nem okoz, így sokáig nem is tudunk róla, hogy a koleszterin az érfalunkra rakódik. Mindezt egy vérvétellel ellenőrizhetjük.

Fontos, hogy ételeink között többnyire sovány húsok szerepeljenek, mint például a baromfi vagy a pulyka. Több figyelmet kellene fordítanunk a halfogyasztásunkra is, hisz például a tőkehalban, és a heringben olyan telítetlen zsírsavak találhatók, melyek védelmet nyújthatnak szívünk egészségéhez. Fontos lenne, hogy kevesebb zsiradékot használjunk ételeink elkészítéséhez, de főleg tiszta növényi olajat. A párolást, grillezést lenne célszerű előnyben részesíteni. Tejtermékek közül válasszunk inkább sovány sajtokat, alacsony zsírtartalmú tejet, túrót, joghurtot. Mérsékeljük a cukor fogyasztását. Részesítsük előnyben a gyümölcsök, zöldségek, teljes kiőrlésű gabonatermékek, valamint a hüvelyesek fogyasztását.

Megosztás

Írjon választ!